IT-STÖD FÖR ÖKAD KVALITETSSÄKRING

Vi använder SecuraNova journalsystem, ett modernt datasystem med stöd för journalföring och övrig dokumentation enligt SoL/LSS och HSL.

I SecuraNova finns även stöd för systematisk bedömning av våra brukares behov, deras resurser och den förändring som sker. Systemet ger oss möjligheter att följa upp och mäta resultaten av insatserna för våra boende, vilket vi använder för att kontinuerligt utveckla och förbättra vår verksamhet.

SecuraNova är ett hjälpmedel i vårt system för kvalitetssäkring eftersom det ger oss möjlighet att uppfylla Socialstyrelsens, tillsynsmyndigheternas (Inspektionen för vård och omsorg och Integritetsskyddsmyndighetens) samt uppdragsgivarnas krav när det gäller dokumentation, uppföljning, insatsplanering och kvalitetssäkring.

Det förenklar också vårt arbete med att ta fram anbudsunderlag i samband med uppdragsgivarnas upphandling av boendeplatser.

Journalsystemets höga säkerhetsnivå med kryptering av databas och lagrade filer eliminerar obehörig åtkomst till känsliga personuppgifter och systemet uppfyller alla krav i EU:s dataskyddsförordning (GDPR).
Kontakta oss gärna om ni vill veta mer om hur vi använder SecuraNova journalsystem.

Ni kan också besöka leverantörens hemsida för mer information, https://securanova.se/.

om SecuraNova journalsystem

Kort information om Securanova Journalsystem

• Det finns behörighetskontroll och loggfunktion av åtkomst till systemet, journaler och övriga personanknutna dokument.
• Ärendehanteringen i systemet följer principerna i Förvaltningslagen.
• Personuppgifterna i systemet gallras i enlighet med bestämmelser om bevarande och gallring.
• Systemet är förberett för export av registrerade data och dokument till uppdragsgivare, fr.a. socialtjänsten.
• Systemet kan importera dokument från uppdragsgivare.
• Uppgifterna säkerhetskopieras och uppfyller alla krav i GDPR.
• SecuraNova är konstruerat på motsvarande sätt som leverantörens IT-system för socialtjänsten.
Helin Demirel
VD

Resilience Care

resilience care Team

Bo-Göran Öst
Föreståndare & Socionom och legitimerad psykoterapeut
+46 (0) 72 871 73 90info@resiliencecare.se
Julia Akin
Partner & Socialpedagog
+46 (0) 76 173 47 47info@resiliencecare.se
Kristin Mellberg
Partner & Beteendevetare
+46 (0) 70 041 87 94‍info@resiliencecare.se

VÅR vision

Qvality strävar vi efter att bli världsledande inom utbildning och rådgivning inom HSE som innefattar safety, asset management och digitalisering. Vår vision är att skapa en tryggare och mer hållbar värld genom att utbilda företag och organisationer i toppmoderna tekniker och metoder för att säkerställa optimal säkerhet, effektiv asset management och framgångsrik digitalisering.

+30
30 års erfarenhet inom Safety / HSE relaterade uppdrag i flertalet branscher.
+25K
Med 25 000 utbildningstimmar i digital och fysik miljö inom Safety - HSE
+20
20 års erfarenhet inom IT relaterade frågor med inom privat och offentlig sektor.
+25
25 års erfarenhet av systemutveckling och digital transformation inom bank och finans.

VÅRt uppdrag

Vi förbinder oss att tillhandahålla förstklassig kompetens och praktiska lösningar som hjälper våra kunder att förbättra deras säkerhetskultur, optimera tillgångshantering och dra nytta av digitala innovationer för att möta framtidens utmaningar. Qvality ska vara din självklara partner inom HSE relaterade frågor.

Frågor och svar om resilience Care

Vår värdegrund

Vi prioriterar alltid människors säkerhet och välbefinnande först. Genom att erbjuda utbildning och konsulttjänster hjälper vi våra kunder att skapa en säker arbetsmiljö där människor kan trivas och utvecklas.

Vi är dedikerade till att leverera högkvalitativ utbildning och rådgivning. Våra experter är branschledare som delar med sig av sin omfattande kunskap och erfarenhet med stort engagemang.  

Vi omfamnar framsteg inom teknik och förespråkar digitala verktyg för att hjälpa våra kunder att optimera sina processer, inlärning och öka sin konkurrenskraft.

Vi tror på att bidra till en hållbar framtid genom att främja ansvarsfullt och hållbart asset management samt uppmuntra till miljövänlig praxis i allt vi gör.

Varför Qvality

I vårt fantastiska team samlar vi en skara seriösa och erfarna rådgivare, konsulter och utbildare som utgör eliten inom sina respektive områden. Vår gemensamma erfarenhet och kompetens är en oslagbar tillgång som utmanar all konkurrens på marknaden.  

Vi har ett stort nätverk av ovärderliga kontakter som sträcker sig över de flesta branscher. Vårt nätverk har vi förtjänat genom alla våra insatser och den uppskattning vi fått.  

Vi är ständigt lyhörda för våra kunders behov och brinner av nyfikenhet, engagemang och motivation för att lära och utvecklas till de bästa versionerna av oss själva. Vi vägrar att slå oss till ro och känna oss nöjda. Att jobba med ständiga förbättringar är naturligt för Qvality.

Vårt engagemang

Vi strävar efter att vara en långsiktig partner för våra kunder genom att erbjuda kontinuerlig support och flexibla utbildningslösningar som är anpassade efter våra kunders specifika behov och önskemål. Teamet på Qvality är övertygade om att vårt arbete kommer att vara viktigt för att bidra till att skapa en säkrare, mer effektiv och digitaliserad arbetsmiljö där alla kan växa och utvecklas som individer och som en viktig del av sin organisation.

Vårt uppdrag

Vi förbinder oss att tillhandahålla förstklassig kompetens och praktiska lösningar som hjälper våra kunder att förbättra sin säkerhetskultur, optimera tillgångshantering och dra nytta av digitala innovationer för att möta framtidens utmaningar.

Qvalitys ambition är att vara en avgörande aktör för förbättringsarbete inom området av att utveckla och höja kvaliteten på utbildningsinsatser och få en hållbar implementering av rutiner, regler och ansvar på plats.

Qvality ska vara din självklara partner inom HSE relaterade frågor.

Vilken kund har behov av Qvality's tjänster?

Alla kunder med behov av att stärka och säkerställa sitt HSE arbete och digitala övergångsarbete. Men självklart även kunder med specifika behov och önskemål tillgodoses.

Arbetsmiljö tillsammans med hållbara digitala lösningar är relevant för alla som bedriver verksamhet och som har med människor att göra på ett eller annat sätt.

Vårt Team

Bo-Göran Öst
Bo-Göran Öst

Föreståndare & Socionom och legitimerad psykoterapeut

info@resiliencecare.se

+46 (0) 72 871 73 90

Julia Akin
Julia Akin

Partner & Socialpedagog

info@resiliencecare.se

+46 (0) 76 173 47 47

Kristin Mellberg
Kristin Mellberg

Partner & Beteendevetare

‍info@resiliencecare.se

+46 (0) 70 041 87 94

Kontakta oss

Kontakta oss idag för mer information och låt oss hjälpa dig att nå framgång!

Kontakt